busponni

Alla inlägg den 18 januari 2013

Av Julia Hansson - 18 januari 2013 22:06

Hejsan!


Kom inte på någon bra rubrik så det fick bli 'Rubrik...' ;)


Nu tänkte jag mest bara skriva några rader om mej så att ingen kan dömma mej utan att veta vem jag egentligen är.

Många tycker att jag är bortskämd för att jag ska få en häst och grejer, men jag är verkligen inte bortskämd, för om vi tar ett exempel, när min lärare frågade vilka i klassen som hade iPhone räckte ALLA upp handen förutom jag och 4 till. Men dom andra 4 dom har bra och fina android telefoner medans jag får springa runt med en gammal knapptelefon som knappt funkar att ringa på längre för att den är så trasig. Medans andra får converse får jag nöja mej med billiga kopior för 99:- på Coop. När andra får ridstövlar för 1500:- får jag nöja mej med ridskor och shortchaps. När andra får hästar för 50 000:- får jag nöja mej med en för 15 000:- När andra får 200:- i veckopeng får jag klippa gräset hemma 4 gånger för att ha dom pengarna. Självklart tycker jag det är orättvist att andra har allt det här och inte jag, för jag är endå personen som lätt blir avundsjuk också, men jag får leva med det och gå vidare. Visst jag kan gråta mej till sömns för att jag är den enda i klassen som inte har iPhone, att vi bara har råd med en häst som kostar 15 000:- medans andra får för 50 000:- men jag försöker se glädjen i det jag har trots att det är svårt för att jag lätt blir så avundsjuk. Ni kanske tycker att jag klagar, för jag vet att jag har det bättre än vissa andra, men ingen förutom JAG vet hur det är att leva MITT liv och jag tycker inte att det är så himla lätt hela tiden.


Vet att det blev ett långt inlägg men det är helt klart tänkvärt. Har ni förstått meningen med inlägget och förstår varför jag vill att ni ska på det jag skrivit vet jag att jag har nått fram. Jag känner själv att tankarna börjar snurra i huvudet när jag läser igenom det jag har skrivit och jag hoppas att det gör det hos er också.


Bloggar mer imorgon!

/Julia

Av Julia Hansson - 18 januari 2013 16:39

Hejsan!


Usch! Sitter med läxor ända upp till öronen just nu.

Halv 6 blir det nog Fritidsgården med Matilda på http://topphopp.bloggplatsen.se/ så ska se om jag har tid att chilla lite nu innnan.

Kom på att jag inte kollat statistiken idag än men jag hoppas att jag får en positiv överraskning! ;)

Ska se om jag vloggar lite eller så senare men ni kommer i alla fall få se mer här dag!! xD


Kram!!<3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle ni vilja se mer av här på busponni?
 Bilder
 Filmer
 Bilder + Filmer
 Åsiktsinlägg
 Annat (kommentera)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards