busponni

Alla inlägg den 8 februari 2013

Av Julia Hansson - 8 februari 2013 21:46

Ja, ni hörde rätt! Nu är vi, vi som aldrig skulle skaffa häst för ett halvår sen, nästan hästägare!! Pass och etcetera har vi tagit över och Entry står i sitt nya stall! Ni kanske förstår hur glad jag är!!!!

Red honom innan vi flyttade honom till hans nya stall, där han kommer att få stå i några veckor innan han får komma dit han egentligen ska stå. Barbro hade klippt honom lite så han inte ska bli lika svettig och det märktes! Han kändes lite annorlunda att rida också. Han var liksom lugn i början i traven men sen vart han piggare och efteråt vart han lite trött så jag till och med fick driva. Men jag tror att han tyckte det var lite kul och han vart nog ganska trött i huvudet av övningen.

Vi la ut två bommar på medellinjen så vi skulle träna på att få med yttersidan genom att galoppera på stora mittvolten och hamna i mitten på bommarna. Jag skrittade fram ganska länge och tränade på skänkelvikningar, öppna och sluta. Sen travade jag och gjorde mycket lösgörande övningar som tempoväxlingar, övergångar, skänkelvikningar och mycket volter. Tränade även på öppna och sluta i traven också och det går bara bättre och bättre för varje gång vi provar det! Sen gjorde vi galopp övningen och som avslutning provade vi att galoppera över bommen och göra ett byte över och det var han också jätteduktig på för att vara första gången! Älskar han verkligen!!! <333

Kram så länge!!

Av Julia Hansson - 8 februari 2013 15:22

Eftersom jag var hos tandläkarn idag fick jag äta lyxfrukost på Bönan och Kakan! Mums säger jag verkligen!!

Nu måste jag göra mej klar! På bild nr 2 fattar ni varför ;)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle ni vilja se mer av här på busponni?
 Bilder
 Filmer
 Bilder + Filmer
 Åsiktsinlägg
 Annat (kommentera)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards