busponni

Direktlänk till inlägg 16 februari 2013

Vad gör vi hoppryttare egentligen??

Av Julia Hansson - 16 februari 2013 22:52

Ja, kan man verkligen fråga sej. Allt för många hoppryttare hoppar ihjäl sina hästar och det är verkligen inte rätt. Om man tittar på de riktigt duktiga som rider i världs cupen, hoppar dom ofta och högt?? Svaret på frågan är NEJ!! Dom varierar mycket uteritter, markarbete och sånt. Dom hoppar kanske Max en gång i veckan och då hoppar dom kanske 30 cm för att öva teknik och massa annat som faktiskt är grunden som många hoppar över. Vi "amatörryttare" om man säger så, det är vi som sliter ut dom stackars hästarna genom att glömma grunderna och sikta mot höjderna! Men det är inte så man blir stor! Man kan liksom inte ta en genväg med hästar för det blir ALDRIG bra, hur bra hästen är!! Jag vet inte hur ofta hästar har blivit skadade eller utslitna p.g.a att ryttaren helt enkelt inte tänker på hästens bästa! Tror att det i och för sej ligger mest hos yngre ryttare som inte förstår, för jag var så när jag var mindre, när det var dressyr på ridskolan var det aldrig kul tyckte man men nu förstår jag. Man kan liksom inte hoppa ihjäl sin BÄSTA VÄN!!

Sen ska jag inte bara klaga på oss hoppryttare för många dressyrryttare tror att dom gör rätt bara genom att nöta på en volt eller ridbanan/ridhuset varje dag. Tror ni man får en lycklig och glad häst av det?? Nej igen!

Hellre rida ut för mycket än hoppa eller nöta på ridbanan!

Hur ser ni kring ämnet? Håller ni med eller tycker ni helt olika???
Vore kul att se vad ni tycker och ser på detta, enligt mej, problem.

Kram!!!

 
 
Ingen bild

Ella

16 februari 2013 23:36

Håller helt med dig! Glöm inte att skicka ditt nr till mig på FB <3 :*

Julia Hansson

17 februari 2013 19:39

Juste gör det nu ??

 
Syster

Syster

17 februari 2013 17:03

Håller med dig och skulle gärna bytt det till hur gör vi ryttare? För det gäller alla oavsett gren, hoppning, dressyr, trav, western eller galopp till exempel

http://stallnorm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Hansson - 4 mars 2013 22:39

Kolla runt lite på mobilen och kom till Gina tricot där jag hittade en del assnygga ridkläder! Inga billiga grejor enligt mej men helt klart worth to die for!...

Av Julia Hansson - 4 mars 2013 21:31

Här har bi en liten video som kanske är till komplement för min dåliga uppdatering? Svalde allt iaf men det verkligen BRANN i munnen!! :(...

Av Julia Hansson - 4 mars 2013 21:31

Här har bi en liten video som kanske är till komplement för min dåliga uppdatering? Svalde allt iaf men det verkligen BRANN i munnen!! :(...

Av Julia Hansson - 3 mars 2013 14:51

Äter jag nu för att fira att första tävlingen med Entry går av stapeln om prick en vecka! Yeah!!...

Av Julia Hansson - 3 mars 2013 14:49

Nu ska vi snart flytta Entry till stallet som han från början skulle stå i. Både lite tråkigt och lite kul. Det är så mysigt att ha hästen hos Nisse och Gun för stallet är typ som ett sovrum verkligen! Sen är det så himla kul att ha häst på heltid fa...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle ni vilja se mer av här på busponni?
 Bilder
 Filmer
 Bilder + Filmer
 Åsiktsinlägg
 Annat (kommentera)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards