busponni

Alla inlägg under februari 2013

Av Julia Hansson - 7 februari 2013 15:33

Ja, idag så ska jag ju rida på Lanna. Entry får ju som sågat stanna hemma men vi får se när han kan följa med.

Tänkte blogga mer igår men jag somnade. Hehe!

Bloggar mer när jag kommer hem för nu ska jag äta och sen ska vi fixa hö och grejer och snart får ni se varför :D

Kram så länge!!

P.s
Såhär ser det ut hos oss nu, hur det hos er med snön och så??

Av Julia Hansson - 6 februari 2013 21:36

Nu är jag hemma efter en dressyrträning med Entry för Cia. Han var jätte duktig och fin idag och jag är så stolt över honom!!

Vi gjorde framdelsvändningar, skänkelvikningar och lite annat grejsemojs! Vi red även lite utan stigbyglar i skritt och han reagerade inte alls!! (asså dom hängde) han var hur duktig som helst, inga rusningar som han gjorde i måndags och inget dumt, bara bra!!

Imorgon så ska jag rida igen på Lanna eftersom jag var sjuk i lördags, dock får Entry stanna hemma :(

Aja kram så länge!!

Av Julia Hansson - 5 februari 2013 22:57

Nu tänkte jag skriva lite 5 bra och 5 dåliga saker om någonting och det tänkte jag göra någon dag lite random varje vecka om det låter bra??

Idag tänkte jag skriva lite om min ridning!

5 bra:
1. Jag har lätt för att lära in nya saker
2. Jag har bra balans
3. Jag får de flesta hästar i form
4. Jag jobbar mycket lösgörande när jag rider
5. Jag har ganska bra sits

5 dåliga:
1. Jag kollar ner nästan hela tiden
2. Om jag rider på en trög häst kan mina hälar åka upp och mina tår åka ner
3. Jag är beroende av att hästen går i form
4. Jag suger på att göra bakdelsvändningar
5. När jag rider unghästar glömmer jag lätt bort att dom är unga och släpper stigbyglarna och sånt när jag skrittar av xD

Det var 5 bra och dåliga saker med min ridning, hoppas ni har fått er en lite bättre bild av min ridning nu!
Vad ska jag skriva om nästa vecka?? Var med och bestäm det genom att kommentera ditt/dina/ert/era tips ;)

Kram!!!

Av Julia Hansson - 4 februari 2013 21:15

Idag har jag varit hos lilla Entry igen! Red lite varierad ridning i ridhuset idag, men mest dressyr då! Vi övade tempoväxlingar, övergångar, skänkelvikningar och tittövningar. Alltså kan man väl säga att det blev varierad ridning ;)
På slutet gjorde jag det som jag brukade göra med Chippen fast med Entry och det var första gången med mej iaf, jag bara släppte allt, hoppade av, drog upp stigbyglarna och släppte han. Sen gick jag några steg, och han följde efter och stannade när jag stannade, gick när jag gick, svängde när jag svängde o.s.v Han var jätte duktig som vanligt och idag var han ovanligt kelsjuk! Visst han brukar vara det men inte såhär mycket! Dock var han väldigt pigg idag så några gånger skenade han iväg men kände att jag fick kontrollen ganska så snabbt iaf. Är ganska så säker på att han börjar testa mej nu ;) kanske är ganska bra att han kommer om 2 veckor istället för 1 vecka så han inte håller på så när han kommer ;) hihi!
Blev ett par bilder och filmer. Laddar upp bilderna nu men sen undrar jag, skulle ni vilja se någon film? För iaf laddar jag upp dom då.

Kram så länge iaf!!

Av Julia Hansson - 3 februari 2013 20:28

Nu är jag hemma igen efter att ha varit på grönt kort kurs och hos Entry! Vart som ni ser ett par bilder och även en filmsnutt om ni vill se.
Red på han i ridhuset idag och det gick väl sådär. Han var väldigt ofokuserad för dom hade ställt upp hinder och han blir så taggad då. Sen hade jag ju inte ridit han på "riktigt" på en hel vecka, och sen kom det in en grå häst som typ fick damp och slet sej och rusade runt i ridhuset innan hon hade suttit upp, så då vart han väldigt stressad för det också. Men det gick väl OK i alla fall!

På tisdag är det dags för veterinärbesiktning. Hoppas verkligen att han går igenom!
Och sen på onsdag ska vi prova att vara med på träning för Cia Ahlenfeldt!
Händer väl en del i veckan. På söndag ska jag skriva grönt kort provet också så ni får önska mej lycka till!

Kram på er så länge!!!

Av Julia Hansson - 2 februari 2013 23:17

Idag vart det lite omvända planer när vi kom till Entry. Det var nämligen så att dom hade hundkurs i ridhuset så vi kunde inte vara där så vi fick rida ut! Men det gjorde ingenting, mamma fick ju till och med följa med för Barbro körde sin ponny Dinky Toy!! Dock kunde jag inte ta några bilder men imorgon får vi en ny chans igen! Efter grönt kort kursen så ska vi till Entry och rida! Matilda och dom ska vara där med Chippen så då ska vi rida samtidigt så han får träffa en utav dom han faktiskt ska bo med snart. På förmiddagen innan grönt kort kursen så ska vi träffa Agnes och kolla på hennes nya pålle som heter Peach!! Ska bli rätt kul för jag har bara sett henne på bild innan.Nä nu ska jag sitta lite mer vid mobilen och lana och sen ska jag gå och lägga mej ;)Kram!!

Av Julia Hansson - 1 februari 2013 22:27

Sorry att det inte blev något åsiktsinlägg förut men kommer aldrig på något att skriva å-inlägg om.. Tänkte iaf berätta lite om vad jag ska hitta på i helgen! Imorgon skippar vi ridskolan för jag känner inte att jag orkar just det men vi åker till Entry iaf och då ska jag finally få rida på min lille kille!! Har inte träffat en häst på en hel vecka!!!!! Fattar inte hur jag har klarat det!!! Ska tvinga mamma att ta kort och filma så jag har något att ladda upp till er. Vi får se vad vi hittar på men kanske ska jag bara dressyra eller rida lite bommar. Kanske plockar vi fram någon presseninning och sånna grejer? Aja vi får se...Jag tror inte att det har vart så bra för mej att vara sjuk faktiskt... Har gått ner 2 kilo bara den här veckan och jag ligger redan i undervikt! Haha mamma sa att jag ser ut som jag vart på semester i Afrika!Har vart och lämnat lite grejer i stallet idag också. Vi behöver nog ha ett "stallmöte" så vi kan bestämma saker om t.ex mockning och utsläpp etc. Men det får vi väl ta då. Ska kanske anmäla mej till en hopprävling den 10 mars i Akersund på Entry!! I sånna fall så ska vi vara med i 2 klasser, LD -10 clear round och LD stil bed! Vore kul som lite prova på eftersom han är väldigt grön men ändå väldigt duktig så 60 och 70 klarar han galant!!!Nä nu ska jag runda av skrivandet. Har mest skrivit det jag kom på i det här inlägget men kommer helt klart försöka uppdatera mera imorgon! Kram på er!!!!<3333

Av Julia Hansson - 1 februari 2013 13:33

Sorry för sämst uppdatering dom här dagarna men kommer inte på någonting jag kan blogga om..


Aja hoppas ni förlåter mej för det! Imorgon, om jag är frisk, så ska det bli premiär för mej och Entry att åka bort. Vi ska nämligen ta med honom till ridskolan! Antar att jag kommer åka men för jag mår ganska bra nu men mamma tyckte jag skulle stanna hemma så att det inte kom tillbaka eller så. 


Hmm... Funderar på vad jag ska göra nu då.. Kanske ett åsiktsinlägg? Vad tycker ni?


Kram!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle ni vilja se mer av här på busponni?
 Bilder
 Filmer
 Bilder + Filmer
 Åsiktsinlägg
 Annat (kommentera)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards