busponni

Alla inlägg under januari 2013

Av Julia Hansson - 13 januari 2013 21:57

Hejsan! Just nu bloggar jag ifrån min mobil så det blir nog lite konstigt dock. Vart väldigt chockad att det gick ifrån min lilla tegelsten! Har tänkt att blogga mer idag men jag har inte haft någon dator att blogga ifrån så nu gör jag ett lite snabbt inlägg från mobilen. Imorgon ska jag rida Entry igen i alla fall! Yippie! Sen kan jag ju berätta att vi har en plan på G, men den kanske jag berättar lite allt efter som. Lite spänning måste det ju vara! ;) Kram på er så ses vi imorgon! <3

Av Julia Hansson - 12 januari 2013 19:40

Hellu! :)


Tänkte fortsätta skriva i Sagan om hästletandet nu!


Matildas mamma hade pratat med hon som äger ridhuset i Västanby när dom var där. Då fick dom reda på att hon hade en C-ponni som hon inte riktigt klicade med och ville sälja. Då ringde dom till oss så fort dom kom hem.

Bild från: http://torpet.eu/flying_entry.htm

 

Namn: Moslåttas Flying Entry ''Entry''     Typ: C (blir D)     Födelseår: 2008    Pris: 15 000:-


Vad jag tyckte:

En mjuk supersöt ponni med egen motor men inte het förutom i galoppen. Ingen nyböjarponni men för den rutinerade ryttaren ett roligt projekt ;)

Busig och gullig samt väldigt personlig och smart.


Dagen efter vi provade Entry var det Pipens tur! Mamma hade pratat med My och då hade hon sagt att dom skulle sälja honom. Jag var skötare på honom när jag gick på Rosendahl så jag vart jätteglad då!


Namn: Peppino ''Pipen''     Typ: D     Födelseår: 2006     Pris: ca 25 000:-


Vad jag tyckte:

Jag tycker väldigt mycket om honom och han är typ nästan perfekt! ;)

Kommer prova han igen ochdå ska vi åka till ett ridhus så vi kan galoppera och hoppa!


___________________________________________________


Nu vill mamma ha datorn men kanske bloggar mer sen. Om inte så, Bye!! 

Av Julia Hansson - 12 januari 2013 18:17

Hellu!


Idag har jag ridit på min lilla bäbis Pipen igen! Var jätte längesen sist men han är fortfarande bäst! ♥

Vi får väl se om vi köper honom ;)


Bloggar mera sen! :)

/JULIA

Av Julia Hansson - 11 januari 2013 19:54

Hejsan alla där ute! ;)


Har typ precis kommit hem från en provridning i Västanby. Ponnyn är en 5-årig C-ponny (blir D) vid namn Flying Entry! :D


En jättefin och söt kille som dom ville att jag gärna skulle få rida på några gånger i veckan då dom inte hade tid med honom. Skriver mer om Sagan om hästletandet sen för nu ska jag mysa med mamma o pappa :)


Här är iaf en bild på lille Entry! :D

Bild från: http://torpet.eu/flying_entry.htm


Han är så vacker!! :D

Kram!<3

Av Julia Hansson - 10 januari 2013 23:06

Heejsan allihopa! :D


Jo, eftersom ni är så gulliga och ger mej 45 besökare utan att jag behöver lägga ut på t.ex facebookgruppen ryttarbloggar så bjuder jag på en bild från när jag var liten :3


hehe! :P


Aja ska försöka sova nu :P


Go' Natt! <3

Av Julia Hansson - 10 januari 2013 22:23

Heej!


Tror jag har missat en bildbomb så lägger ut den nu :D


blir 2 filmer och en bild från ett KM jag var med i! :)

Kan ju säga att Puff som jag red då är typ sämsta dressyr hästen och han blir väldigt feg när det kommer titthinder så därför gick det inte så bra men en 2:a placering i dressyren och 3:e placering i hoppningen :D



 
 

Framridingen :)


Kram på er!<3

Av Julia Hansson - 10 januari 2013 22:18

Hellu! :)


Har försökt få upp videoklippet på vad jag köpte idag på hööks och så men det funkar inte så jag får kolla om bloggplatsen har fixat det till imorgon :P


Här får ni iaf lite bilder av bildbombs grejen ;)

   

Hihi var en fjäril som satte sej på min hand när jag hade kameran i handen! :D snacka om tur! :3


Kram på er iaf! :))


Av Julia Hansson - 10 januari 2013 15:27

Hellu!


Sorry för att jag inte har uppdaterat på ett bra tag men jag behövde verkligen sova igår eftersom jag hade vestämt med för att vända dygnet rätt och inte sova alls i förrgår :P

Men nu ska jag försöka blogga lite mer :D


Hinner iaf blogga på söndag då det inte blir någe för den ena hade sålt ponnyn som vi trodde vi skulle få med oss :(


Snart ska jag till Hööks iaf och köpa en massa saker så vi hörs senare :)


//Julia

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle ni vilja se mer av här på busponni?
 Bilder
 Filmer
 Bilder + Filmer
 Åsiktsinlägg
 Annat (kommentera)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards