busponni

Alla inlägg under januari 2013

Av Julia Hansson - 7 januari 2013 18:01

hellu!


Sorry att jag inte bloggat idag men har inte vetat vad jag ska blogga om :(

Nu har jag rotat fram mina USB minnen som jag ska gå igenom och troligtvis blir det en bildbomb senare :D


Nu lyssnar jag på musik och ska tvinga mamma ringa till My ;D

 


Hare bra så länge :))


Av Julia Hansson - 6 januari 2013 22:00

Hellu everybody! ;)


Såja, nu är jag tillbax efter att ha hoppat med min lilla vovvis Lizzy :)


Hindrena är mellan 50-80 cm höga och 0-40 cm breda :)


Natti natti på er :P


//Jelly
 

Av Julia Hansson - 6 januari 2013 17:18

Hejsan!


Just nu har jag jätte tråkigt. Vi skulle försöka städa idag men det känns mest som om jag är ivägen :P

Har suttit och gjort listor på saker vi behöver till ponnin o.s.v men nu är jag klar :P


Funderar på något man skulle kunna göra på bloggen. Har ni några tips? :))


Kram! 

Av Julia Hansson - 5 januari 2013 21:58

Hejsan!


Jag sa ju att jag hade en hemlighet att berätta för er och nu ska jag göra det ;)


Det är så att min förra sköthäst Pipen är till salu och jag hoppas att mamma vill köpa den trots att jag vet att den är för dyr :((

Aja life goes on I hope :P


Godnatt! kan lägga ut en bild på Pipen imorrn :)


Kram på er!

Av Julia Hansson - 5 januari 2013 17:11

Hejsan alla glada/ledsna/sura/arga/nyfikna/hyperaktiva/trötta/pigga/roliga........


Hihi! Nu får min lilla bok om hästarna ett namn ;)


Efter att vi kollat på många olika hästar och inte hittat den rätta började hoppet dala igen. Att köpa häst är som en berg-och-dal bana. När man provrider hästen/ponnin kanske den är en dröm, men när man kollar med sånna som kan o.s.v kan det visa sej att hästen/ponnin kanske har vart skadad, inte alls har klarat sej bra i tävlingar eller att hästen/ponnin är slutkörd för att ryttaren tävlat/hoppat (i vissa fall)  på den för mycket och man då inte kan göra det man vill på hästen/ponnin för att den tröttnat. Det är också viktigt att veta vad man vill ha, och leta efter seriösa säljare, vilkat kan vara svårt för det ovana ögat. När vi hittade dom här ponnisarna så tyckte vi i alla fall att dom verkade seriösa, vilket vi tycker nu också.


Bild från: http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=679927&inriktning=&typ=11

 

Namn: Silverskuggan ''Silver''     Typ: C     Kön: Valack     Födelseår: 2007     Pris: 65 000:-


Vad jag tyckte?

En pigg och fartfylld ponni som absolut inte var het utan 100% kontrollerbar. Hade rätt psyke för att komma långt i hoppningen. Behövdes jobbas med innan han gick i form dock men enligt mej var han lagom svår. Hoppade fint och stort över hindret och kommer helt klart komma långt!


Bild från: http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=677394&inriktning=&typ=11

 

Namn: Öknens låga ''Klådi'' (något sånt)     Typ: C     Kön: Valack     Födelseår: 2006    Pris: 55 000:-


Vad jag tyckte:

En mysig lugn ponni som var väldigt mjuk och lätt gick i form. Hoppade stort över hindren men behövde dock en tydlig hand och skänkel och man behövde verkligen rama in han i hoppningen, det fick inte bli tomt.


___________________________________________________

Tyckte om hästarna mycket och det var absolut inga olater på dom.

Sen ringde Matildas mamma som visste en hopponni som vi ska prova på fredag, en söt liten fux kille :)

Sen kan jag inte riktigt beskriva hur mkt jag längtar till den 13:onde :D


Aja skriver nog mera sen :))

Av Julia Hansson - 5 januari 2013 09:23

Hellu!

Eftersom jag sitter vid mammas dator nu har jag tillgång till gamla bilder som jag tänkte dela med mej av ;)


Jag och Albin, B-ponni, P & J på Rosendahl, 2010? 2011?



Jag och Solis, D-ponni, på Påskhoppning i Lanna, våren 2012


Kanske kan visa lite fler bilder sen men nu måste jag göra mej iordning :)


//Julia

Av Julia Hansson - 4 januari 2013 21:21

Hejsan!


Fick ett tips att jag, som letar ponnis och provar förfullt skulle skriva lite kort om varje ponni om vad jag tyckte om den och hur den var och så, så det tänkte jag göra nu :)

Jag har gjort det litesom en berättelse ;D


Det började med att mammas och pappas kompis/naprapat bad oss komma till stallet där dom har deras C-ponni Chester. Vi började prata och så började vi visa hästar som vi hittar på HästNet. Då kom det upp att mamma hade ringt till en tjej som ägde en ponni för att fråga lite o.s.v Då tyckte dom att vi skulle provrida den så mamma ringde och bestämde en tid mej tjejen som sålde ponnin :)


bild från: http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=672257&inriktning=&typ=12

Namn: Donna of April ''Donna''     Typ: D     Kön: Sto     Födelseår: 1993      Pris: 25 000:-

                            

Vad jag tyckte:

En lugn och trygg tjej som hoppade jätte bra och nog är en läromästare i hoppning. Hon var trafiksäker och snäll att både rida och göra iordning.


Tävlat LA hopp/dressyr samt debuterat fälttävlan



Direkt efter ridturen ringde en som hade ponni i Lisens stall och sa att dom skulle sälja den. Då åkte vi och provred honom.

bild från:http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=682220&inriktning=&typ=12

Namn: Lönshults Zäta ''Zäta''     Typ: D     Kön: Valack     Födelseår: 2002    Pris: 30 000:-


Vad jag tyckte:

Han hoppade väldigt mjukt och följsamt och när han väl gick iform gick han väldigt fint för att vara en travare. Han var väldigt lugn och trevlig och hade en jätte skön galopp och fin trav.


Meriter:


 

En dag så ringde Lisen och sa att dom nog skulle sälja deras ponni Chester och att vi gärna fick prova honom. Dagen efter åkte jag och mamma och kollade när Chesters medryttare skulle hoppträna på han för att se hur han hoppade. Då sa även hon som ägde stallet Chester stod i att en vit häst var till salu, men den kommer vi till sen. ;)

från: förra ägarens facebook


Namn: Chester     Typ: C     Kön: Valack     Födelseår: 1995     Pris: 40 000-42 000:-

 

Vad jag tyckte:

En gudasnäll ponni som slår alla ridlärare/tränare i hela världen, för en bra ponni är ju den bästa ridläraren som man brukar säga. Han skulle helt klart kunna hjälpa mej klättra i klasserna om jag ville satsa på dressyren eller lära mej mer om tävling och kanske ev. klara LA i hoppningen. Kände dock inte klicket men en jätte snäll läromästare är han i alla fall.


Tävlat på Nationell Nivå i Dressyr. Hoppat 120 cm.


Direkt efter att jag hade provridit Chester kom dom ut med den ''vita hästen'' som jag skrev om nyss, ut och dom visade hur hon red han först, och sen var det min tur.

Bild från: http://ivarbokaj.blogg.se/2011/july/

 

Namn: Attyrory Polar Splash ''Splash''     Typ: D     Kön: Valack     Födelseår: 2002     Pris: 60 000:-


Vad jag tyckte:

En jätte cool ponny som hoppade lätt och bra. Dock tyckte mamma han verkade lite för nervös för att jag skulle klara han själv ute :P


Tävlat LB enligt tdb.


Hittils hade vi inte funnit någon som det hade sagt klick hos och det som då kändes som vårt endå hopp då var, VÄSTERÅS! Där fanns det jätte många C och D ponnier och en dag åkte vi dit, med en söt svart ponni i sikte som jag blev kär i redan från när jag såg annonsen.

Bild från: http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=681158&inriktning=&typ=11


Namn: Salo     Typ: C     Kön: Valack     Födelseår: 2001     Pris: 25 000:-

 

Vad jag tyckte:

En fantastisk ponni som var helt perfekt! Men som alltid är det någon pusselbit som inte passar.

 

Tävlat LB i hopp/dressyr.


Med ingen 'Perfekta Julia ponni' än så länge började hoppet dala till slut, men en dag när jag vart på bio med Agnes, sa mamma att vi hade 2 nya! Yes! Den ena har vi inte kollat på än men det vet vi inte hur det blir men den andra var Gismo som jag pratat om!

Bild från: ägarens facebook


Namn: Gismo     Typ: D     Födelseår: 1995 eller 1996     Pris: 15 000:-


Vad jag tyckte:

En jätte mjuk och fin ponni som jag gärna skulle vilja prova att hoppa och gallopera på :3

____________________________________________________

Det var väl typ 'The Story' hittills men imorgon/idag fortsätter den och det blir 2 ponnisar till :D


Sen har vi några på G också och tänkte visa en bild på en av dom :)

Bild från: http://www.newforest.se/2011_utstSM.asp

 

Chalome, en jättefin dressyr ponni som vi iaf ska prova :)


Sen har vi en som heter Maivon som har en ponni samt en hästhandlare i Lysekil som har 2 st ponnis som vi ska prova och 1 av dom tar vi med oss hem! :D YEY!!


Aja god natt så bloggar jag mer efter att jag provridit de 2 små ponnisarna :))

/Julia


P.S

Här är bilder på de jag ska prova idag :P :D

Bild nr 1 från: http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=679927&inriktning=&typ=11

Bild nr 2 från: http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=677394&inriktning=&typ=11

 

D.S



Av Julia Hansson - 4 januari 2013 17:53

Bree! ;)


Skrev ju igår att jag hade en hemlighet på G :)

.

.

.

.

.

.

Den skriver jag imorrn för jag har ''glömt'' bort den typ xD (eller inte)


hehe! visst är ja busig XD


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle ni vilja se mer av här på busponni?
 Bilder
 Filmer
 Bilder + Filmer
 Åsiktsinlägg
 Annat (kommentera)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards